chillen op de antillen

16 mei 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ola dushi's

Al weer twee weken verblijf ik op het eiland. De tijd vliegt en zeker als je het gezellig hebt. Elke dag maak je hier wel iets mee en ik denk dat ik de helft ook vergeet te vertellen. Elke dag begin ik steeds een beetje meer te wennen. Mijn kamer voelt ook al echt als thuis. Ook al zit ik daar niet vaak want ik vind het prettig om mensen om mij heen te hebben. Eindelijk ben ik begonnen met mijn stage. Het is heel anders dan dat ik verwacht had maar ik heb het er erg goed naar mijn zin. Op stage hebben we ook een poes. De poes heet Funghi en komt elke dag weer terug. Funghi knuffelt met de kinderen en met mij :)

Helaas heb ik bericht uit Nederland gekregen dat het niet gaat lukken om daar stage te lopen. Om een heel lang verhaal kort te maken ik moet opzoek naar een nieuwe stage anders moet ik weer terug naar Nederland.... Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit! Ik leer hier dat de zon elke dag weer op komt en dat je moet genieten van de leuke en fijne dingen en niet over de mindere dingen in moet zitten. Ook al is dat voor mij soms nog een grote klus!

Ik krijg wel ooit berichtjes hoe warm het hier is. 'S nachts word ik ooit wakker en dan drijf ik bijna mijn bed uit. Nou zo warm is het hier ongeveer dus. Ik heb wel een airco maar die kost heel veel stroom en aangezien we de stroom zelf moeten betalen doen we daar maar al te graag wat zuinig mee. Over stroom gesproken. Gisteren was die bijna op. Dit kun je zien op een klein kastje. Ofja, als je op het goede kastje kijkt... Ik wist dat ik niet de slimste was maar er op deze manier mee geconfronteerd te worden is wel heel vervelend. De nieuwe buren van 21 mei hebben alvast voor 75 gulden aan stroom. Geen dank!

Afgelopen weekenden ben ik verschillende leuke dingen gaan doen. Waar ik echt van genoten heb was het varen met de baas van Zeno. En het zwemmen met schildpadden met Cynthia en Celine. Ook al moet ik nog echt even oefenen met snorkelen. Want mijn hele zoutgehalte wordt zo meteen aangevuld. Bleh.. Dus ik kan nog helemaal niet naar huis!

Ik ben nog niet zoveel wezen stappen maar de keren dat ik geweest ben vond ik wel super leuk. Ik vind het leuk om te zien dat hier jong of oud, blank of getint iedereen maakt plezier met elkaar. En een danslesje is voor mij hier niet overbodig!

Eind mei krijg ik dan eindelijk mijn autootje. Voor een huurprijs waarvoor ik er in Nederland een had kunnen kopen. Maar goed, werken kunnen we nog heel ons leven.

Geniet van jullie vrije 2e pinksterdag! Ik, harde werker, ga dadelijk gewoon naar stage! Ik zal snel een update geven over een eventuele nieuwe stage. Laten we duimen!!

Pasa un bon dia

Liefs, Evy

1. Riny en Nelly:
    16 mei 2016
    Hoi Evy,

Fijn om te horen dat je het er goed naar je zin hebt.
    Hier is alles goed, werken en zorgen.
    Fijn dat je er ook lekker kunt genieten, werken dat doe je maar weer als je terug bent.
    Wij wensen jou veel succes met het vinden van een nieuwe stage, maar dat gaat je ongetwijfeld lukken.

Groetjes van uit een fris Nederland, Riny en Nelly.
  2. Ria van Ooijen Janssen:
    16 mei 2016
    Goede middag Evy
    Wat fijn dat je ook je kunt omringen met dieren en daar het goede uithalen.
    ja beleef het positieve en wat minder is hoort ook bij het leven.Jij kent in het positieve jou beste wegen.Als er wat tegen zit, weet dat je niet alleen bent er is een engel bij je.
    Hoe dan ook het gaat jou lukken wat anders te vinden,om te kunnen blijven,en wij helpen duimen voor iets goeds.Goed van je door alles heen te genieten van het bijzondere op je weg .Stuur maar wat warmte naar hier in het kikker land Fijn je verslag te ontvangen en zo een idee te krijgen van je verblijf daar .Zet hem op veel goeds komende week, veel succes bij je ondernemingen Lieve groetjes Rinie en Ria
  3. Wendy suave:
    17 mei 2016
    Hoi Evy,

Leuk om te horen dat je er van geniet!
    Ik ben stiekem wel jalours wat een mooie foto's en wat een weertje!
    Ik hoop dat het goes komt met je stage plek wij zullen duimen voor je.
    Heel veel plezier en de groetjes van ons
  4. Eva-Maria Bilbik:
    23 mei 2016
    Hallo Evy,
    Wat fijn dat je zo een leuke tijd op Curaçao hebt. Ik hoop alleen dat jij snel een nieuwe stageadres kunt vinden want dat is natuurlijk niet de bedoeling dat jij nu al weer terug naar Nederland terug moet komen. Geniet van jouw verblijf en maak er iets moois van.