Het geheim van Lanzarote

8 juli 2018 - Lanzarote, Spanje

Bijzondere dagen waren het afgelopen week. In volle teugen genieten, engelen geduld opbrengen, relativeren en overal maar een grapje van maken.

Mijn doel is elk jaar weer om mijn verjaardag niet in Nederland door te hoeven brengen. In de hoop dat als je het niet viert, dat je dan ook niet ouder wordt. Misschien is dat de reden waarom ik nog altijd mijn legetimatie moet laten zien in de 16+ kroeg.

Het is soms lastig om niet de therapeut uit te hangen. Deelnemers vertrouwen je, vertellen hun diepste geheimen. En zijn 24/7 op jou aangewezen. Het verbaasd mij dan ook zo dat vertrouwen elke keer een andere wending geeft. Geld van deelneems hebben wij bij enkele in beheer. Waar we natuurlijk het beste mee om proberen te gaan. Wanneer ik iemand een eet advies probeer te geven, of nog even vertel dat die bruine kleur toch echt wel heel erg op rood lijkt, ben ik ineens veel minder betrouwbaar.

Ze zeggen dat kinderen en dronken mensen altijd eerlijk zijn. Nou, ik ken nog een andere doelgroep. Oprecht, oprechte emoties. En ze zijn te grappig. Alleen jammer dat ze het nooit zelf door hebben. Onderling hebben de deelnemers ook diepgaande gesprekken. Waar er quotes vallen als: ja, korte zinnen zeggen soms veel woorden.

Morgen avond gaan we ze loslaten. In de hoop dat we ze de beste vakantie van hun leven hebben gegeven. Het zijn stuk voor stuk toppers. Al begrijp ik dat de wereld niet eerlijk is. En al helemaal niet uit leggen is. En wat nou? Als je zelf niet eens je eigen wereld begrijpt? Ik geef ze groot gelijk.

Geniet van al het kleins. Dan ben je een gelukkig mens.

Tot 17 augustus. Dan gaan we het nog eens overdoen! Maar dan in Macedonië.

Liefs,

1. Ria van Ooijen Janssen:
    8 juli 2018
    Hoi Evy Mooie foto en collega`s ; Goed en verstandig verslag , zoals het allemaal in je op komt geweldig! Dan zit je doel er weer voor even op. wij zijn je trots dankbaar in je werk zoal. Een goede voortzetting, Fijne reis terug met alle goeds van ons Rinie en Ria