Halverwege

14 juni 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het is alweer 14 juni. Dat wil zeggen dat ik alweer op de helft zit.. Ik wil nog lang niet naar huis maar de dagen vliegen hier voorbij. Ik heb altijd wat te doen, zelfs als ik niks te doen heb. Ik moet ook echt even goed nadenken wat ik allemaal heb meegemaakt.. Vorige week was echt een toffe stageweek. Mijn stagebegeleidster had opgeruimd en was oude cd's tegengekomen van haar  'soostijd' (ik weet niet of dat een bekend woord is maar zo zou ons mam het zeggen). De kinderen zijn hier wel wat gewend.. Ik hoor namelijk nooit kinderliedjes. En op alle happyhours feesten alle kindjes ook gewoon mee. We deden stoelendans! Als ik in Nederland stoelendans zou doen met de kinderen dan kan ik het beter stoelen rondjes rennen noemen. Hier wordt er tenminste gedanst.. Heerlijk! Ik werd er flink uitgebatteld. Ook al is dat inderdaad geen grote kunst. Ook bij Betesda (verpleeghuis) houden ze van muziek. Met de 'oudjes' deden we karaoke. Een man die niet meer op zijn benen kon staan, broodmager was en de microfoon niet meer vast kon houden bezorgde mij kippenvel tot op m'n billen. Ik dacht serieus dat bobmarley naast me zat. Wat bijzonder!

Buiten al dat muziek kunnen ze hier ook voetballen. Met een paar huisgenoten gingen we naar een officiële wedstrijd. Ik had trommels en muziek verwacht maar het enige wat echt indruk maakte was de pinda's die er verkocht werden. Een iets wat te volle oude man kwam met een winkelwagen voor je gereden om zakken met pel pinda's te verkopen. Ik dacht dat dat alleen in film's gebeurden.. Na 2 minuten was al het eerste doelpunt. Die had het halve stadion gemist want als gewoonlijk komt hier altijd iedereen op z'n tijd. Gelukkig voor de rest maakte ze er daarna nog 6. Prima avond.

Afgelopen zondag kwamen we nog wat bekende tegen. We dachten dat hij van goede tijden was. Maar hoe grappig wij het vonden hoe minder leuk hij het vond. KEEP calm Jasper Cillessen. Nee hij reageerde een beetje te. Maar toch voor bewijs hebben we even een foto gescoord. Die kon hij niet tegenhouden.

Over te gesproken, te is nooit goed. Behalve bij tevreden en nog wat anders.

Mijn autootje is weer gemaakt! Ik kan toeteren hoeveel ik ook maar wil. En het maakt niet meer zo'n achterlijk geluid. Omdat ik mijn auto achter een poort parkeer heb ik een remote. Om die poort open te maken. Die ligt bij mij in de auto. Omdat ze mijn auto gingen maken heb ik dat ding eruit gehaald zodat ik 'm niet kwijt zou raken. Mislukt! Na uren lang mopperen en zoeken heb ik 'm weer gevonden. Komt zeker door het gebedje van Simoon. Maar goh, wat vind ik mezelf ooit irritant. Weet je waar die lag? Ingewikkeld in mijn klamboe.. Van de andere kant is het maar goed dat ik dat ding eruit heb gehaald. Ik had namelijk een speelgoed auto in mijn auto liggen. Dit was mijn beschermengel. Deze hebben ze ook van me gejat... Ik heb er wel een tang voor terug gekregen en een aansteker. Maar nog steeds geen goede ruil.

Volgende week staan er ook weer leuke dingen op de planning. En pap en mam komen bijna langs! Tot snel!

Dikke knuffels aan iedereen in Nederland

Liefs, Evy

1. Margriet den Bak:
    14 juni 2016
    Klinkt allemaal goed Evy! Geniet er nog van!
  2. Jo verhofstad:
    14 juni 2016
    Heel leuk om te horen hoe goed het met je gaat.
    En wat leuk dat je ouders komen,geniet er maar van.
    groetjes van Jo
  3. Ria van Ooijen Janssen:
    15 juni 2016
    Dag Evy
    Elke keer weer fijn jou verslag te lezen. Hoe divers je werk kan zijn.
    Wat je cultureel mag mee maken op allerlei gebied,is toch heel bijzonder en leerzaam.
    Je auto weer redelijk in orde , wij hebben een nieuwe.Super dat je
    ouders je komen bezoeken in het verre land Evy geniet van het geheel om je heen. Je leer proces brengen vruchten voort.
    Veel goeds en Vr. Gr. Rinie en Ria
  4. Eva-Maria Bilbik:
    16 juni 2016
    Wat een avontuur de jeugd tegenwoordig meemaakt. Ik ben echt jaloers op jou. Toen wij jonger waren hadden wij geen stage in het buitenland.
    Daarom zou ik er extra van genieten. Ik hoop dat de 2e helft nog leuker wordt. Breng a.u.b. de zon mee naar hier als jij terugkomt. Regen hebben wij momenteel genoeg.

groetjes
    Eva