Ongeluk zit in een klein hoekje, dus geluk ervaar je overal

11 januari 2017 - Deurne, Nederland

Ooooohnee, daar is ze weer! Een half jaar geleden zat ik nog met m'n dikke billen in de zon op Curaçao. Ook al heb ik het daar nog elke dag over, ga ik nu weer nieuwe herinneringen maken  Maar dan wel in zuid-afrika. Nu ga ik je weer lastigvallen met mijn ervaringen. (je kunt altijd nog de knop zoeken om je hier voor af te melden).

Met school ga ik samen met 11 andere studenten een reis van 3 weken maken. We gaan daar sportdagen organiseren op scholen. Ook gaan we naar een gevangenis, naar meiden die ze helpen om uit de prostitutie te komen. En waar ik het meest naar uitkijk een soort weeshuis waar een vrouw zorgt voor allemaal kinderen met een verstandelijke beperking.

Ik heb me voorgenomen om er niks van te verwachten. Dan gaat het me zeker niet tegenvallen. Mensen vragen mij wat ik wil gaan leren, eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik wil gaan leren. Hoe goed ik uit mijn woorden kan komen in het Nederlands, zo gebrekkig is mijn Engels. Misschien is dat dan wel een heel goed leerpuntje...Want succes is nooit gegarandeerd. Ik zou niet Evy hebben geheten als ik in mijn leven altijd binnen de paden zou blijven wandelen.

Over veiligheid gesproken. Ik ga daar 3 weken lang verblijven in een gastgezin. Ik weet al dat ze geen Wifi hebben. God weet wat ze allemaal wel meer niet hebben. Veiligheid, een ongeluk zit maar in een klein hoekje dus geluk zit overal. Waar ik mij nog het meeste druk om maak is het eten. Vlees, als er bot in zit of dat ik weet wat voor dier er op mijn bord ligt of wat voor orgaan dan heb ik al gegeten en gedronken. Er zijn eigenlijk (in Nederland) geen dingen die ik niet lust. Ik ben alleen echt geen fan van rijst. Ik weet niet of ik dat in Afrika durf te zeggen. Als ik al weet hoe ik het moet zeggen. Gelukkig leer ik op stage veel spreken met gebaren. Misschien begrijpen ze me dan toch! Of de taal van de liefde?... Echt iedereen die ik spreek zegt tegen me dat ik grenzeloos verliefd ga worden. Jongens, het is me in Nederland al niet gelukt. Laat staan in Zuid-Arika. Gelukkig heb ik andere doelen.

Ik neem 500,- aan sponsorgeld mee. Iedereen die hier wat in betekent heeft alsnog heel erg bedankt! En onthoudt: Wie goed doet, goed ontmoet.

Nog 2 nachtjes slapen en dan vertrek ik naar Kaapstad. Ik zal vrijdag avond om 18.00u vliegen. Er is geen tijdverschil. Het enige verschil is ongeveer 30 graden met hier HA. Ik ben ontzettend benieuwd! En als het lukt zal ik hier mijn ervaringen met je delen. Mocht ik niks kunnen plaatsen, ik ga toch alles opschrijven. (voor later als ik groot ben) Dan zal ik het versturen wanneer ik weer thuis ben. Geen nieuws is goed nieuws en mocht je heel nieuwsgierig zijn dan kun je ons volgen op facebook type in: Excellentie programma Sport en Bewegen Tilburg.

Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Familie van Hoof:
    Hoi Evy
    Wij willen je heel veel plezier wensen. Hopelijk wordt het een leuke en leerzame reis. Waarschijnlijk heb je het gebaartje "klaar" al opgepikt van Maud. Werkt bij haar meestal als ze voldoende heeft gegeten en werkt dit niet dan schuift ze demonstratief haar bord weg. Misschien dat je iets hebt aan de tips van Maud.

Lieve groetjes van ons en natuurlijk een mega dikke knuffel van Maud
  2. Inge:
    Heey Evy,
    Jij wordt al een echte wereldreiziger op deze manier.
    Super leuk dat je alweer een nieuw avontuur aangaat.
    Het wordt vast een geweldig leuke ervaring en anders is 3 weken ook zo weer om. ;)
    Geniet ervan en pas goed op jezelf.
    Hopelijk kan je je reisverhalen posten en anders hoor ik het vast als je weer thuis bent. Xxx
  3. Anneke:
    11 januari 2017
    Kei leuk evi om dit te lezen ben benieuwd hoe je het ervaart daar in het warme land, have fun
    X anneke van moorsek
  4. Oma van Gestel:
    Succes Allemaal
  5. Wilma Thijs:
    11 januari 2017
    Hoi Evy heel veel plezier daar in afrika .jou kennende gaat dat helemaal goed komen .Geniet van alles en ik zal je zeker volgen .
    Gr Wilma
  6. Jo verhofstad:
    Hallo Evy
    Wat leuk om te horen wat je daar gaat doen.
    Hopelijk heb je daar een fijne en leerzame tijd.
    Goede vlucht en groetjes Jo
  7. Ria van Ooijen Janssen:
    Dag Evy
    Een mooi openhartig verslag je gaat een zeer mooi avontuur te gemoed
    Wij wensen jou het aller beste toe bij de ondernemingen.Heel veel succes en alle goeds in het gastgezin,ze zullen zeer goed voor je zijn.Drie weken zijn gouw om moet je maar denken als het niet mee zit.Je kunt het hoofd bieden is onze overtuiging.Goede reis. Heel veel
    lieve groeten Rinie en Ria van Ooijen Janssen
  8. Gerry:
    Dag Evi,
    Je benut een mooie kans om iets van Zuid Afrika te leren kennen. Ik wens je leerzame weken toe.

Groeten
    Gerry Bongers
  9. Riny en Nelly:
    12 januari 2017
    Hoi Evy,
    Wij wensen jou leerzame weken daar in Zuid-Afrika en geniet er ondanks dat je daar gaat werken toch van.
    Doe geen dingen die wij ook niet zouden doen.

Morgen een hele goede vlucht en tot over enkele weken.
    Groeten Riny en Nelly